Gdzie kreatywność wychodzi naprzeciw nauce

Wg cytatu nieznanego autora „Uczeń zapytał Mistrza: Czy długo trzeba oczekiwać zmiany na lepsze? Mistrz odpowiedział: Jeśli chcesz oczekiwać – to długo”. Dzisiaj świat wirtualnej rzeczywistości w pracy nad zmianą na lepsze nie czeka. Czasy, w których vr był wykorzystywany wyłącznie w celu rozrywki, dawno już minęły. Sprzęt ten znajduje swoje zastosowanie między innymi w kinematografii, edukacji, medycynie czy biznesie. Jak zawsze, w przypadku tak szybkich zmian pojawiają się wątpliwości czy są one dobre, czy rzeczywiście będzie lepiej i czy w końcu będziemy umieli z nich korzystać w sposób, który nie zadziała na naszą szkodę.

Jak wynika z najnowszego raportu Newzoo, rośnie nie tylko wartość rynku vr, ale też liczba użytkowników gogli. W 2022 roku było to 27,7 mln osób, natomiast już w 2024 roku ma osiągnąć 46 mln. Przed pandemią rynek gier vr generował około 500 mln USD przychodów. Obecnie generuje 1,8 mld USD, natomiast do końca 2024 roku szacuje się, że liczba ta zostanie niemal podwojona do poziomu 3,2 mld USD.

W oparciu o najnowszy raport Future Today Institute oraz analizę przeobrażeń obserwowanych w europejskim i krajowym sektorze zdrowia powstała lista przemian technologiczno-społecznych wpływających na stan obecny i przyszłość opieki zdrowotnej, w skład listy wchodzą: badania bez lekarzy z rozszerzeniem możliwości zdalnej diagnostyki, telemedycyna, laboratorium w domu ze smart urządzeniami. Celem wczesnego wykrywania chorób nowe modele opieki z wirtualnymi usługami abonamentowymi powiązanymi z monitorowaniem zdrowia i coachingiem w wybranych dolegliwościach, medyczne fake newsy z nieprawdziwymi lub zmanipulowanymi informacjami dostępnymi w internecie zagrażającymi zdrowiu, a nawet życiu pacjentów. Aplikacje VR mogą służyć do bezstresowego szkolenia studentów medycyny, są stosowane w terapii lęków, bólu i nawet podczas porodów. Medycyna powoli odkrywa vr w terapii chorób (w tej grupie my działamy z naszymi okularami dla świata psychologicznego i wszystkich, którzy szukają wsparcia w radzeniu sobie ze stresem i depresją), elektroniczna dokumentacja medyczna, popularyzacja e-zdrowia, wejście big tech do zdrowia, zdrowie w modelu „zrób to sam” i z aplikacjami do ćwiczeń w domu, zdalny monitoring zdrowia i system wspomagania decyzji ze sztuczną inteligencją.

Dziękujemy Rita Anson za Twoje super wsparcie w mentoringu i za bieżące informacje o ciekawych wydarzeniach vr z Oslo: „Where creatives meet science” 45 wykładowców i 24 wystawców, 9 – 10 marca 2023 w Osclo Science Park – brzmi nieźle 😊

Ciekawe linki i informacje o wydarzeń ze świata vr znajdziecie poniżej

https://www.vroslo.no/?fbclid=IwAR1udM5CX_KNQeYWLZRSuljIIMz0lIq-0DIRNSki8zqTJQwk2mcp7b7s9xs

https://swps.pl/my-uniwersytet/aktualnosci/konferencje-i-seminaria/33385-nowe-technologie-w-diagnozie-i-terapii#about

https://unikonferencje.pl/konferencja/13982-iii-ogolnopolska-konferencja-naukowa-nowe-technologie-a-prawo-psychologia-i-nauki-o-spoleczenstwie

Strona główna

https://www.linkedin.com/posts/maciejkawecki_wirtualna-rzeczywisto%C5%9B%C4%87-mo%C5%BCe-pom%C3%B3c-wyleczy%C4%87-activity-7027174531144331264-azOK/?originalSubdomain=sk

https://www.hccongress.pl/2023/pl/

https://developer.apple.com/wwdc22/

https://vr2022.pwsw.eu/konferencja/

https://medmeetstech.com/

Źródła:

https://strefainwestorow.pl/artykuly/gaming/20221116/rynek-vr-raport-newzoo

[INFOGRAFIKA] 13 trendów zdrowia cyfrowego 2022/2023

https://bastille.pl/technologia/vr-nie-tylko-w-grach-zobacz-gdzie-jeszcze-mozna-wykorzystac-te-technologie/